We helpen je graag!
Meer weten over je bestelling, over onze cadeaukaarten of een van onze diensten? Wat je vraag ook is, we staan voor je klaar! We hebben de onderwerpen voor je op een rijtje gezet. Je kunt natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.
Vragen omtrent coronamaatregelen
Waar kunnen we je mee helpen?
Bestellen & ontvangen
Alles over je bestelling en de status daarvan.
Betalen
Ontdek hoe je bij ons kunt betalen.
Bezorgen & afhalen
Alle informatie over bezorging van je bestelling.
Mijn Primera.nl
Meld je aan voor de nieuwsbrief of bekijk je gegevens.
Cadeaukaart
Vragen over onze cadeaukaarten? We helpen je graag!
Ruilen & retourneren
Ontdek de mogelijkheden voor ruilen en retourneren.
Top 5 meestgestelde vragen
1. Je kunt de Primera (Keuze) Cadeaukaart eenvoudig inwisselen op deze pagina;
2. Controleer eerst het saldo door het kaartnummer (19-cijferig) en krascode* in te vullen;
3. Kies vervolgens een (digitale) cadeaukaart naar keuze;
4. Vul je gegevens in zodat wij de (digitale) cadeaukaart naar je toe kunnen sturen en kies bij betaalmethode voor betalen met een Primera Keuze Cadeaukaart;
5. Vul je kaartnummer (19-cijferig) en krascode* in het juiste invoerveld in;
6. Indien er onvoldoende saldo op je cadeaukaart staat, dan kun je het resterende bedrag met een andere Primera (Keuze) Cadeaukaart of via iDEAL voldoen;
7. Klik op doorgaan om je bestelling af te ronden.
De krascode is een extra vier- tot achtcijferige beveiligingscode die op de achterkant van de kaart staat onder de kraslaag.
Heb je met een Primera (Keuze) Cadeaukaart betaald en is de bestelling mislukt? Geen zorgen! Het bedrag wordt binnen een uur automatisch weer teruggestort op je cadeaukaart. Je kunt het saldo checken via onze saldochecker. Langer dan een uur geleden en het saldo staat er nog steeds niet op? Neem dan even contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.
Het saldo van je Primera (Keuze) Cadeaukaart en vele andere cadeaukaarten kun je controleren via onze saldochecker.
Van een aantal cadeaukaarten kun je het saldo niet controleren via Primera.nl. Kijk bij de saldochecker welke cadeaukaarten dit zijn. Je kunt het saldo van deze cadeaukaarten checken via de website van de betreffende partij.
Heb je een Primera (Keuze) Cadeaukaart en kun je alsnog het saldo niet controleren op Primera.nl? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Veel cadeaukaarten kun je ook per e-mail ontvangen. Op de productpagina van je cadeaukaart naar keuze, kun je de keuze maken of je de cadeaukaart per post of per e-mail wil ontvangen. Kies je ervoor om je cadeaukaart per e-mail te ontvangen, dan ontvang je deze binnen enkele minuten na het plaatsen van je bestelling in je mailbox. De cadeaukaart is gelijk klaar voor gebruik!
Veel Primera winkels bieden lokaal extra diensten aan. Wil je weten welke extra diensten de Primera winkel bij jou in de buurt aanbiedt? Ga dan naar onze winkelzoeker, zoek je winkel op plaatsnaam of postcode en klik op de betreffende winkel. Op de winkelpagina vind je alle extra diensten van de betreffende Primera winkel.
Geen antwoord op je vraag? Neem contact met ons op!
We proberen je vraag binnen 2 werkdagen te beantwoorden.
Heb je een klacht?
Dat lossen we natuurlijk graag op. Lees hier meer over onze klachtenprocedure.
Meestgestelde vragen coronamaatregelen
Vanaf zondag 20 december hebben veel Primera winkels de deuren gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van brieven en postpakketen. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is of bekijk de lokale Facebookpagina voor meer informatie.
Veel winkels helpen je wel graag met thuisbezorging. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden. Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
Uiteraard hopen we je snel weer voor ons gehele assortiment te kunnen ontvangen in onze winkels. Tot die tijd staan we ook altijd voor je klaar via primera.nl.
Veel Primera winkels sluiten vanaf 20 december de deuren, ook voor het ontvangen en versturen van post. Een aantal winkels met een PostNL of DHL servicepunt blijven open voor het versturen en ontvangen van brieven en postpakketten. Bekijk hier de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Wat gebeurt er nu met mijn pakket?
Mocht blijken dat de winkel gesloten is en er nog pakketten liggen, dan haalt PostNL zoveel mogelijk pakketten op. Had je er zelf voor gekozen om je pakket daar op te halen? Dan gaat jouw pakket naar een PostNL-punt dat nog wél open is. Liefst één in de buurt natuurlijk, als daar nog plek is. Het nieuwe ophaalpunt zie je op track & trace.
Ligt je pakket bij ons omdat je de bezorger had gemist? Dan komen we nog een keer langs met je pakket. Op track & trace zie je wanneer de bezorger weer voor de deur staat.
Vanaf zondag 20 december hebben veel Primera winkels de deuren gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van brieven en postpakketen, maar er zijn nog winkels die geopend zijn voor deze service. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is of bekijk de lokale Facebookpagina voor meer informatie.
We raden je daarnaast aan om de website van PostNL te raadplegen om te kijken welke PostNL punten er bij jou in de buurt nog geopend zijn.
Mocht blijken dat de winkel gesloten is, dan haalt PostNL zoveel mogelijk pakketten op. Dan gaat jouw pakket naar een PostNL-punt dat nog wél open is. Liefst één in de buurt natuurlijk, als daar nog plek is. Het nieuwe ophaalpunt zie je op track & trace.
Houd de track & trace in de gaten voor de actuele status van je pakket. Houd vanwege de drukte rekening dat er enige vertraging kan zitten in de verwerking van de status. Zie je na 1 week geen wijzigingen? Dan blijft je pakket helaas liggen tot 7 dagen na heropening van het PostNL-punt bij Primera. Bekijk de website van PostNL voor meer informatie.
De meeste Primera winkels zijn sinds zondag 20 december 2020 gesloten, ook voor het ontvangen en versturen van post. Een aantal winkels met postbussen blijven open voor het ontvangen van post. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is. Wanneer de winkel helemaal is gesloten, maakt PostNL d.m.v. een poster bij de winkel kenbaar waar de postbuspost afgehaald kan worden.
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Voor de aankoop van producten, zoals tabak of Staatsloten, kun je t/m 10 februari niet terecht bij onze winkels, maar veel winkels helpen je graag lokaal met thuisbezorgen. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden.
Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
De meeste Primera winkels hebben vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Kentekenoverschrijving valt onder een postale dienst, dus mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Kijk op Primera.nl/winkels of de winkel bij jou in de buurt nog geopend is.
Bancaire dienstverlening wordt in de maatregelen als essentieel gezien, echter hebben veel Primera winkels vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
De meeste Primera winkels hebben vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Er zijn gemeentes die toestemming hebben verleend om deze dienst aan te blijven bieden in de Primera winkel, echter hebben veel Primera winkels vanaf zondag 20 december de deuren gesloten. Mogelijk dat de Primera winkel in de buurt ervoor heeft gekozen om deze dienst aan te blijven bieden. Bekijk op Primera.nl/coronavirus of op Primera.nl/winkels de actuele status van jouw Primera winkel in de buurt.
Veel winkels helpen je wel graag met thuisbezorging. Bekijk hier welke Primera winkels deze service bieden. Als klant kun je vervolgens via het bestelformulier op Primera.nl, WhatsApp, telefonisch of per e-mail bestellen en de lokale winkel bezorgt je bestelling bij je thuis. Bekijk voor meer informatie Primera.nl/bezorgservice of neem contact op met één van de winkels die bij jou in de buurt thuisbezorgservice aanbiedt. Op deze pagina vind je een overzicht met contactgegevens of bekijk de lokale Facebookpagina.
Het is helaas momenteel niet mogelijk om je bestelling van Primera.nl af te halen in een Primera winkel. Uiteraard kun je je bestelling gewoon thuis laten bezorgen of kies voor een digitale cadeaukaart. Deze ontvang je binnen enkele minuten in je mailbox en kun je gelijk gebruiken!
Op primera.nl staan we voor je klaar! Je kunt bij ons terecht voor cadeaus met naam & foto, cadeaukaarten en digitale cadeaukaarten. Digitale cadeaukaarten ontvang je binnen enkele minuten in je mailbox en zijn direct klaar voor gebruik!
Het is helaas niet mogelijk om je Primera (Keuze) Cadeaukaart op dit moment te verzilveren via een Primera winkel. Wel kun je de Primera (Keuze) Cadeaukaart inwisselen op primera.nl. Klik hier voor meer informatie over de verzilvering via Primera.nl.
Het is helaas niet mogelijk om je VVV bon of Boekenbon op dit moment te verzilveren via een Primera winkel of op Primera.nl. Kijk op de website van VVV of Boekenbon voor andere verzilverlocaties. Anders zien we je graag na 10 februari in een van onze Primera winkels!
Zover nu bekend, kunnen de winkels vanaf 10 februari 2021 weer volledig openen. Houd deze pagina in de gaten voor updates. Tot die tijd staan we voor je klaar via primera.nl of via thuisbezorging lokaal vanuit onze winkels.
1. Primera punten
Heb je Primera punten gewonnen? Dan worden deze automatisch, binnen enkele minuten, bijgeschreven op jouw spaarpasnummer. Het nieuwe saldo zie je dan ook meteen in de Primera app.
2. Een product in de Primera winkel
Heb je (korting op of gratis) een product in de Primera winkel gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een voucher aangemaakt waarmee je jouw prijs in de winkel op kunt halen, zodra onze winkels weer volledig geopend zijn. De voucher vind je onder het kopje 'spaarpasklanten', door te drukken op het kaartje onderin de app.
3. Een product op Primera.nl
Heb je (korting op) een product op Primera.nl gewonnen? Dan wordt er voor jou automatisch een code aangemaakt waarmee je deze prijs direct kan claimen op Primera.nl. Vul deze dan in tijdens het afrekenen. Dit kan in het winkelmandje, in het veld kortingscode. De code vind je onder het kopje 'spaarpasklanten' door te drukken op het kaartje onderin de app.
Meestgestelde vragen online bestellen
Met de Primera Keuze Cadeaukaart kun je een cadeaukaart kopen uit het volledige cadeaukaartenassortiment van Primera (zowel op Primera.nl als in de Primera winkel). Je kunt de Primera Keuze Cadeaukaart inwisselen voor een cadeaukaart van bijvoorbeeld Bol.com, Media Markt, HEMA, De Bijenkorf, ICI Paris XL, Diner Cadeau, Intratuin, Nationale Bloemenbon, Karwei, Wehkamp.nl, Nationale Sauna cadeaubon, iTunes Gift Card en vele anderen... Veel van deze cadeaukaarten kun je ook per e-mail ontvangen.
De Primera Keuze Cadeaukaart is onbeperkt geldig*, in delen te besteden en zowel online als bij alle Primera winkels in te wisselen.
* Heb je de Primera Keuze Cadeaukaart als prijs vanuit de loterij ontvangen? Voor deze Primera Keuze Cadeaukaarten gelden andere voorwaarden. Deze cadeaukaarten zijn één jaar geldig en zijn niet in te wisselen op tabak, loterijen en post- en gelddiensten. Dit kun je tevens terugvinden op de achterkant van je cadeaukaart.
Omwisselen in een Primera winkel Stap 1 Ga met je Primera Keuze Cadeaukaart naar de Primera winkel bij jou in de buurt. Wil je weten waar de dichtstbijzijnde Primera winkel is? Klik dan hier.
Stap 2 Pak uit het cadeaukaartenschap een cadeaukaart van de winkel waar je de cadeaukaart wilt besteden.
Stap 3 Ga naar de kassa en geef aan dat je de Primera Keuze Cadeaukaart om wil wisselen voor deze cadeaukaart
Stap 4 Klaar! De gekozen cadeaukaart is direct geldig. Je kunt deze nu besteden bij de winkel die jij gekozen hebt.
Online omwisselen voor een cadeaukaart per post of per e-mail Stap 1 Online wissel je de Primera Keuze Cadeaukaart eenvoudig in via deze inwisselpagina. Vul hier het kaartnummer en de pincode in van je Primera Keuze Cadeaukaart. Klik vervolgens op 'saldo controleren'.
Stap 2 Kies een cadeaukaart van de winkel waar je deze wil besteden.
Stap 3 Kies of je de cadeaukaart per post of per mail wilt ontvangen en kies welk bedrag je erop wilt zetten.
Stap 4 Vul de gegevens in waar we de door jou gekozen cadeaukaart kunnen bezorgen.
Stap 5 Kies bij de betaalmethode voor Primera (Keuze) Cadeaukaart. Je gaat vervolgens naar een andere pagina waar je het kaartnummer en de pincode van je Primera Keuze Cadeaukaart in kunt vullen.
Stap 6 Klaar! Indien je een cadeaukaart hebt gekozen, dan wordt deze zo snel mogelijk per post naar je toe gestuurd. Indien je een digitale cadeaukaart hebt gekozen, dan ontvang je deze direct per e-mail! Wanneer je de cadeaukaart of digitale code ontvangt, kun je deze besteden bij de winkel die jij gekozen hebt.
*met uitzondering van App Store & iTunes codes.
Je kunt op verschillende manieren een account aanmaken in de Primera app.
Heb je al een Primera spaarpas?
Open dan de Primera app. Vul vervolgens jouw spaarpasnummer of e-mailadres, vul vervolgens je postcode en huisnummer in, die gekoppeld staan aan je Primera spaarpas. Als deze combinatie correct is, kun je verder met registreren en je overige gegevens invullen. Door op het gele pijltje te drukken, rond je jouw registratie af en heb je een account in de Primera app waar je Primera spaarpas aan is gekoppeld.
Let op: het e-mailadres moet overeenkomen met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je fysieke spaarpas. Twijfel je of je een mailadres hebt gekoppeld? Gebruik dan het spaarpasnummer van je fysieke spaarpas. Indien je toch een mailadres invoert dat niet gekoppeld is aan een spaarpas, maakt de app automatisch een nieuwe pas voor je aan.
Heb je al een Primera spaarpas, maar kan je niet registreren?
Misschien ben je verhuisd en is je postcode of huisnummer niet aangepast. Probeer dan te registreren met jouw oude postcode of huisnummer. Kun je dan nog niet registreren? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Heb je geen Primera spaarpas?
Vul jouw e-mailadres in dat jij voor jouw account wil gebruiken. Vul deze informatie aan met jouw overige gegevens, maak een wachtwoord aan en rond je registratie af door op het gele pijltje te drukken. Hiermee krijg je een eigen digitale Primera spaarpas toegekend, waar je direct gebruik van kunt maken!
Is je Primera spaarpas gestolen, ben je ‘m verloren of is hij beschadigd? Dat is zonde! Want met je pas profiteer je van veel extra voordeel. Je kunt daarom gratis een nieuwe spaarpas aanvragen in de Primera winkel. Of download handig en snel de app, dan heb je meteen een nieuwe pas.
Bij een aanvraag van een nieuwe pas in de Primera winkel, wordt je oude pas geblokkeerd. In geval van diefstal raden we je aan daar direct melding van te maken bij een Primera winkel.
Om jouw reeds gespaarde punten te kunnen behouden, dien je bij de registratie een postcode + huisnummer te hebben ingevuld. Alleen op basis van dit controlemiddel kunnen de Primera punten overgezet worden naar de nieuwe spaarpas.
Bij twijfel behoudt Coöperatie Primera b.a. zich het recht voor om de Primera punten niet over te zetten op de nieuwe spaarpas, tenzij overtuigend tegenbewijs wordt aangereikt dat je als spaarpashouder de rechtmatige eigenaar van die Primera punten bent.
Cadeaukaarten Voor cadeaukaarten geldt: op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 16.00 uur besteld en betaald, dezelfde dag nog verstuurd met PostNL. Vaak heb je je cadeaukaart de volgende dag al in huis. Heb je je bestelling in het weekend geplaatst, dan ontvang je de cadeaukaart op dinsdag. Voor de levering zijn we wel afhankelijk van PostNL.
Wil je je cadeaukaart op een specifieke dag laten bezorgen, bijvoorbeeld bij een verjaardag? Dan kun je in het bestelproces ook zelf een afleverdatum kiezen die voor jou het beste uitkomt. Dit kan tot maximaal 1 week later.
Wil je je bestelling kunnen volgen, dan kun je voor 1,- extra je bestelling laten verzenden met een track & trace code. Je ontvangt deze per e-mail en kunt zo precies zien wanneer je je bestelling kunt verwachten!
Heb je betaald via een bankoverschrijving, dan duurt het 1 werkdag langer voordat je bestelling wordt verzonden.
Cadeaukaart per e-mail Wil je niet wachten op je bestelling? Veel cadeaukaarten kun je ook per e-mail ontvangen. Deze ontvang je na het plaatsen van je bestelling binnen enkele minuten in je mailbox. Check je ook even je spambox?
Cadeaus met naam & foto Voor de meeste cadeaus geldt: op werkdagen voor 16.00 uur besteld en betaald, dezelfde dag nog verstuurd via DHL. Voor sommige cadeaus geldt een langere levertijd, zoals een boekje met naam. Als je zeker wilt weten wanneer je jouw bestelling kunt verwachten, kijk dan op de productpagina van het cadeau van jouw keuze.
Voor de levering zijn we afhankelijk van DHL, maar je ontvangt altijd een track & trace code per e-mail zodat je jouw bestelling kunt volgen.
Heb je betaald via een bankoverschrijving, dan duurt het 1 werkdag langer voordat je bestelling wordt verzonden.
Wat vervelend dat je je bestelling niet hebt ontvangen. Het kan voorkomen dat er wat vertraging is ontstaan bij de postbezorger. Heb je een track & trace code ontvangen, dan vind je daar de actuele status van de levering. Geeft de track & trace ook geen duidelijkheid, neem dan contact op met onze klantenservice.
Heb je een cadeaukaart per e-mail niet ontvangen? Check dan eerst even je spambox / ongewenste items. Heb je na 30 minuten nog steeds geen e-mail ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Het recht op herroeping geldt niet voor cadeaus met naam en foto, cadeaukaarten en digitale cadeaukaarten. Behalve als je aankoop onvolledig of beschadigd geleverd is, want is dit natuurlijk niet de bedoeling! Is dit toch het geval neem dan zo snel mogelijk na je ontdekking contact met ons op.
Wanneer je een product hebt gekocht dat niet onder bovengenoemde uitzonderingen valt, dan heb je het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, van de aankoop af te zien. Na je melding dat je afziet van je aankoop, heb je nog 14 dagen om de reeds ontvangen artikelen terug te sturen. Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een vervangend artikel.
Uitzondering bij digitale cadeaukaarten
Binnen dit assortiment is er één uitzondering, namelijk voor de Sony PlayStation codes. Deze kunnen binnen 14 dagen na levering geannuleerd worden, mits de code nog niet verzilverd is. Nadat we de code hebben geblokkeerd, ontvang je binnen 7 dagen het aankoopbedrag terug. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Let op: PlayStation Plus codes voor 3 of 12 maanden vallen niet onder deze uitzondering.
Heb je iets gekocht in een Primera winkel wat je wilt ruilen of retourneren, neem dan contact op met de Primera winkel waar je het hebt gekocht. De contactgegevens van alle Primera winkels vind je hier.